#53


Bismillah.

Semalam budak-budak yang ambil short sem dapat result.


Hmmm.. 

Jealous sikit sebab diaorg dapat ambil short sem. And of course sebab diaorang dah boleh say bye-bye to Bahasa Arab haha.

Yet aku takde rezeki nak amik short sem lepas.

Bukan laa bajet bagus gilaa jealous sebab diaorg boleh belajar aku tak, its just sebab diaorg dah burn Arab, dengan Mandarin hehe. So tak payah nak azab masa prereg fikir susun subjek yang kacau schedule.

Sampai satu tahap aku rasa hmmmm bertuahnya diaorang. Haha.

O yeah masa tu aku tak sedar yang diri sendiri lagi bertuah.
Bertuah sebab tak ambil short sem?

Hmm. yes.

Bertuah sebab ada masa umi sakit.
Bertuah sebab boleh tolong umi baaaanyak benda.
Bertuah sebab boleh masak bagi makan dekat abah.
Bertuah sebab ada masa nak jenguk adik-adik belajar.
Bertuah sebab dapat ambil tahu pasal rumah, simpan kemas susun semua.
Bertuah sebab dapat berbakti dekat ibubapa.
Bertuah sebab dapat buat pahala yang paling mulia.

Sebab ada sesetengah orang dah tak boleh nak buat semua tu. Bukan tak nak, tapi tak boleh.

Dan aku balik tepat masa saat umi tak sihat dan perlukan orang dekat rumah.
Bila aku wonder and ponder balik, the reason why aku tak dapat ambil short sem haritu even dah ada dekat UIA seminggu, sebab Allah nak suruh aku jaga umi.
Sebab Allah tahu umi perlukan anak dia dekat rumah masa tu. Huhu. 

Yes aku ingat lagi punya laa berat sarat nak tinggal UIA balik rumah masa tuu. Sampai nangis-nangis habis. haha. Sebab? ada lew, hehe. But bila sampai dekat rumah, i can see why takdir paksa aku balik jugak.


Indeed, He is all knowing. 


Thank you Allah for letting me be right by her side when my mother needed me the most.
And thank you for made her strong, through out her short semester. 



Comments

Popular Posts